1. Brand Implementation & Wayfinding

Hoe zorg je ervoor dat je (nieuwe) merk echt op een goede manier wordt erkend en herkend? Hoe ben je in staat om de mensen intern mee te nemen en te enthousiasmeren en extern alle belangrijke stakeholders op je producten en diensten te attenderen?

Een merk valt of staat met een succesvolle en gecontroleerde implementatie van zowel de communicatie als de huisstijl. Vaak denken organisaties en bedrijven dat het meeste werk er op zit als ze een nieuwe merkidentiteit en/of nieuwe visuele identiteit hebben ontwikkeld. In de praktijk komen ze er vaak te laat achter dat het echte werk dan pas gaat beginnen. Met het gevaar dat een krachtige merkintroductie uitblijft of veel later dan verwacht het gewenste effect heeft.

Hoewel natuurlijk vaak een integraal onderdeel van de huisstijlimplementatie kan de bewegwijzering zeker gezien worden als een specialistische discipline. Het gaat daarbij namelijk om zoveel meer dan herkenbaarheid. Hoe zorg je er met de juiste routing en bewegwijzering voor dat de mensen letterlijk en figuurlijk hun weg weten te vinden? Als specialist in bewegwijzering zetten we organisatie letterlijk en figuurlijk op het juiste spoor.

In de praktijk hebben we gemerkt dat de implementatie van een visuele identiteit veel krachtiger is als je het merk scherp hebt gedefinieerd in combinatie met een heldere positionering. Samen met een netwerk van specialisten bureau kunnen we ervoor zorgen dat daarvoor de juiste stappen gezet worden waardoor een echte win-win situatie ontstaat.

© Copyright - Jos Castricum